Osobní nástroje

Výšlap na Jochberg 1565m

Z Wiki

Přejít na: navigace, hledání

Jochberg je menší a snadně dostupný kopeček 1565m nad mořem mezi jezery Walchensee a Kochelsee. Kvůli své snadné dostupnosti je taky tento kopeček docela hodně frekventovaný. Výšlap je vhodný taky pro děti. K Jochalm můžete přímo od Walchensee dorazit taky na kole.

Zaparkovat můžete např. na Kesselbergstraße na menším bezplatném parkovišti u cesty asi 4 zatáčky před vesnicí Urfeld u jezera Walchensee. Parkoviště je ale jen asi pro 10 aut. Pokud je obsazené, zaparkujete buď o jedno nebo dvě parkoviště výše, popř. jedno níže.

Hned naproti parkoviště začíná výstup na vrchol. Vydáte se přes cestu a vyznačenou stezkou nahoru. Jde se hned zpočátku mírně strmým stoupáním téměř pořád mezi stromy. Až posledních pár stovek metrů si projdete na sluníčku.

Při sestupu se můžete vydat jinou cestou a to kolem Jocheralm (1382 m) doprava a pak serpentinama až k Wachelsee.

Poslední část cesty je zcela po rovince až zpátky do Urfeldu a serpentinama nahoru.

Alternativně, pokud nechcete jít serpentinama mezi auty můžete jít kolem jezera až téměř na konci Urfeldu zabočíte po asfaltce doprava do kopce směrem k DJH Jugendherberge. Dál se jde pár stovek metrů rovně přes les až dojdete ke zpevněné cestě, na které se vydáte doprava. Cesta vede pořád rovně až k parkovišti.

Parkoviště

Trasa

• vychází se z 850 m na Jochberg 1565 m - délka trasy asi 2 hodiny
  • sestup k Jocheralm 1382 m do Urfeld - délka trasy asi 2 hodiny.

Celková trasa asi 10,5 km. Pokud se serpentiny obchází kolem Urfeldu, tak 12,5 km a sélka asi 4,5-5 hodin (počítáno bez delších přestávek).