Osobní nástroje

Výšlap na Hochwanner 2744m - druhou nejvyšší horu Německa

Z Wiki

Přejít na: navigace, hledání

Hochwanner je s 2744m druhá nejvyšší hora Německa, ovšem pokud nepočítáte vrcholky massívu Zugspitze jako vyšší. Na Hochwanner je třeba vyjít z Rakouska. Vrchol se nachází přímo na hranicích Rakouska a Německa. V horní části se nachází kolem stezky spousta svišťů a taky občas narazíte na kamzíky! My jsme viděli asi 20 svišťů a 6 kamzíků. Výšlap nám trval s většími zastávkami ca 12 hodin a ušli jsme ca 20 km. Je třeba vyrazit brzo ráno a počítat s 10-12 hodinami chůze. Převýšení činí úctyhodných ca 1600 metrů.

Výšlap patří spíše mezi těžší vysokohorský, hlavně v poslední třetině, kde chybí klasické značení a je třeba občas lézt po čtyřech či hledat trasu. Hodí se dobrá mapa s gps. Lezení ca 1. stupně, jištění není k dispozici. Spíše tedy pro zkušenější s pevnou chůzí, bez závratí. Rozhodně se hodí tyčky kvůli soustě štěrkovitého terénu, kterým se budete s tyčkami prodírat podstatně snadněji jak nahoru, tak dolů. Helma je alternativní, spíš není třeba. Může ovšem padat kamení, pokud jde víc lidí za sebou. Vrchol ovšem není zrovna kvůli chybějícímu značení moc navštěvovaný.

Po cestě se nenachází zrovna moc stromů, hodí se pokrývka hlavy.

Alternativně je možné část strasy vyjet na kole. Kola ovšem není u cesty kde zamnout, leda několik kol k sobě. Poslední chatka (Rotmoos Alm) se nachází až ca 1200m od odbočky na Hochwanner.

Vycházeli jsme z parkoviště P4, popř. P5, které se nachází ca 1200 m za Leutasch-Platzl (Klamm) v údolí Gaistal. Parkoviště na 1 den pro osobní auto stálo 4 Eura. Poplatek se platí u automatu. Pouze u parkoviště P1 je možné platit kartou, u ostatních parkovišť můžete platit pouze mincemi. U parkoviště P5 se nachází nové toalety. Vodu můžete načerpat v potoku po cestě, např. mezi Predigtstuhl a Steinernes Hüttl vytéká vpravo přímo vedle stezky čistý pramen.

Od parkoviště nenajdete žádnou šipku směr Hochwanner. Je třeba jít směnem na Rotmoos Alm, kde ca 1200m před Rotmoos Alm odbočíte doleva na Steinernes Hüttl. Zde potkáte po cestě spoustu svišťů a popř. i kamzíků.

Po cestě je možné odbočit na nižší vrcholek Predigtstuhl.

Důležité je vědět, že když dorazíte do sedla, nepůjdete dolů k Steinernes Hüttl, ale zabočíte doprava a půjdete dále po louce a hřebenu pořád rovně až narazíte na modrou značku na skále. Dále se jde po hřebeni. Po cestě se nachází několik značek vytvořených z kamenů. V poslední části je třeba překonat lezením menší skálu. Vhodné místo pro přechod skály bylo vyznačeno dřevěnou tyčí zabodnutou v kamení. Dále to už není k vrcholu daleko.

Z vrchou se vám poskytne nádherný výhled dokola a především na massiv Zugspitze!

Zpátky se jde stejnou cestou.